12/01/2011

X-ray

Szélkő/ Windstone, 1996-98, mészkő, 210x260x80 cm   fotó:Szalontai Ábel 2003


30 11 2011 Telep
Ma nem faragtam, Csak beüzemeltem a targoncát és kezdtem előkészíteni télre a köveket. Némelyiket be kellett vinni a faragószínbe, hogy most még egy kicsit tudjak vele dolgozni, aztán tavasszal tudjam folytatni a faragást. Ahogy tegnap feltettem a blogomra az itt készült kis jegyzeteimet, valami megváltozott itt kint a telepen is. A telep egy részén ott hevernek a szétszedett, feltámadásra váró szobraim. Most hirtelen elhatároztam, hogy egyet újra összerakok. Órák alatt lassan átrendeztem a a raklapok kőtömbjeit és összeraktam a "Szélkő" című szobrom. A kő átalakította a teret. Maga körül rendet vág, kimagaslik az elfeledett kövek közül. Érdekes módon a gesztus, a felemelkedés kapcsolatban van a kicsi írásaimmal.
Nem hagyom magam magamra omlani. A kövek, a furcsa, mélyből előkerült geológiai leletek, melyekkel dobálózom, roncsolok, építkezem velük, segítenek, hogy a felemelkedésről tudjak üzenni. A mélyből kikerült több milliló éves anyagot  emelem ki a térbe, a horizont fölé, hogy lebegjen a pillantban. 
Ma van a névnapom. Úgy érzem, ezt a napot kiválóan X-eltem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése